De Win je Winkel actie is terug. Dit jaar win je geen 6, maar 12 maanden huur ter waarde van € 1.250,- per maand! Altijd al eens je eigen winkel of onderneming willen starten? Dit is je kans!

De Molenhoek in Wervershoof is aan een upgrade toe. Op weg naar een lange termijn ontwikkeling is de passage op zoek naar nieuwe ideeën om De Molenhoek – nu én in de toekomst – weer bruisend te maken. Heb jij een idee voor een nieuw soort winkel (of concept)? Stuur jouw idee in vóór 25 augustus en maak kans op een eigen winkel in het centrum van Wervershoof.

Hoe werkt ‘Win je Winkel’?
Om kans te maken kunnen deelnemers een (vernieuwend) idee voor een fysieke winkel insturen. Het is de bedoeling dat het idee een aanvulling is op het huidige winkelaanbod in het winkelcentrum van het dorp. Het winnende idee ontvangt de eerste 12 maanden huur ter waarde van € 1.250, – per maand. De winnaar is zelf vrij en verantwoordelijk om zijn/haar winkel in te richten. Na de pilot kan de winnaar besluiten de pilot verder (betaald) voort te zetten.

Meld je aan met jouw geweldige idee!
Als winnaar van de Win-je-Winkel actie in 2022, heeft Nancy Molenaar van Boetiek Groôs zes maanden huurvrij kunnen opereren, wat een kans bood om dit idee wat bij Nancy al jaren op de plank lag, eindelijk werkelijkheid te laten worden. Helaas bleef het aantal bezoekers in de winkel achter, wat uiteindelijk heeft geleid tot het besluit om de deuren te sluiten. “Ik ben ontzettend dankbaar voor de kans die ik heb gekregen om Boetiek Groôs te runnen”, zegt Nancy. “Hoewel het zakelijk niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd, heb ik wel enorm veel geleerd en heb ik kunnen ervaren hoe het is om een eigen fysieke winkel te runnen. Ook heb ik vele leuke mensen mogen ontmoeten en kan ik enkel zeggen dat het niet voelt als verlies, ik ben persoonlijk door deze ervaring echt rijker geworden. Ik wil andere ondernemers dan ook aanmoedigen om ook de sprong te wagen en hun ideeën in te dienen. Misschien lukt het niet, maar het avontuur en de ervaring zijn het absoluut waard.”

Het ondernemerschap biedt kansen
Boetiek Groôs was gevestigd in De Molenhoek en bood een uniek tweedehands baby- en kinder assortiment aan, met oog voor duurzaamheid. Ondanks Nancy’s inzet en toewijding, was de aantrekkingskracht op klanten niet voldoende om het voortbestaan van de winkel te garanderen. “Misschien was de timing qua opstart niet optimaal, was er onvoldoende vraag naar een winkel als de onze in Wervershoof, of was het toch echt het gebrek aan spontane inloop die de omzet drukte”, vervolgt Nancy. “Maar ik heb geen spijt dat ik het heb geprobeerd. Het ondernemerschap brengt risico’s met zich mee, maar het biedt ook kansen die je anders nooit zou hebben. Ik ben trots op wat ik heb bereikt en hoop dat andere ondernemers ook de moed hebben om hun dromen na te jagen.”

Oproep: koop lokaal!
Het sluiten van Boetiek Groôs benadrukt het belang van lokaal winkelen. Het steunen van lokale ondernemers is essentieel om de levendigheid en diversiteit in het winkelcentrum te behouden. Door lokaal te winkelen geef je een directe impuls aan de lokale economie. Bovendien zorgt het ervoor dat unieke winkels zoals Boetiek Groôs kunnen blijven bestaan. Nancy: ‘’Dus, de volgende keer dat je iets nodig hebt, overweeg dan om lokaal te winkelen. Kijk eens rond in ons eigen centrum en ontdek wat de lokale winkels te bieden hebben. Alleen samen kunnen we er op deze manier voor zorgen dat ons winkelcentrum weer floreert en dat ondernemers de kans krijgen om een bedrijf te starten en deze ook voort te blijven zetten.”

Vorig artikelAan de andere kant bij Dijkpop
Volgend artikelVierde orgelconcert Bonifaciuskerk