Wat u al wel weet maar tot nu toe misschien nog niet genoeg heeft gedaan kan in 2020 een goed voornemen zijn:  (meer)BEWEGEN. BEWEGEN is goed voor u!; het verkleint de kans op hart- en vaatziekten, diabetes (suikerziekte), depressieve klachten, borstkanker, darmkanker, geestelijke achteruitgang en dementie, overgewicht.

Regelmatig bewegen is gezond en voor veel mensen ook leuk om samen te doen. Als u veel beweegt raken uw spieren, longen, hart- en bloedvaten er aan gewend om te werken. U voelt zich lichamelijk en psychisch fitter en u heeft meer energie.

Voordelen van bewegen zijn:

  • U kunt beter ontspannen en heeft minder last van stress
  • Bewegen werkt goed bij somberheid, depressie en angst
  • U kunt beter slapen, u bent minder moe en staat ’s ochtends gemakkelijker op
  • U krijgt sterkere spieren en botten
  • Het is goed voor uw bloeddruk en cholesterol

Maar wat is nu gezond bewegen? Hoe lang moet u per week bewegen? Hoe intensief moet u bewegen? Welke training past het best bij u? Deze en nog meer vragen kunnen we samen met u gaan beantwoorden omdat wij als fysiotherapeuten van Fysio -WFO hier in gespecialiseerd zijn.

Middels een intake kijken wat het beste bij uw hulpvraag gaat passen. Advies op maat dus waardoor u met veel plezier aan de gang kunt in een van onze groepen Fysiosport of in de fysiotherapeutische doelgroepen.

Alvast wat goede adviezen zodat u zo snel mogelijk zelf al aan de slag kunt:

  • Neem de trap in plaats van de lift
  • Ga op de fiets of lopend naar de winkel, school, uw werk
  • Zit niet lang stil achter elkaar, sta regelmatig op en ga iets anders doen

Voor meer advies en een intake neem zo snel mogelijk contact met ons op. GEEN verwijzing nodig.

Fysio-WFO
Europasingel 118, Wervershoof
Tel. 0228-582270/592717
www.fysio-wfo.nl