Joost Buis, Hèt Café presenteert eigen magazine voor Wervershoof

Sinds december 2015 is Joost Buis mede-eigenaar van Hèt Café van Wervershoof. De afgelopen drie jaar groeide het uit tot dé muzikale ontmoetingsplaats in de regio. Voor alle leeftijden en alle smaken waar het gaat om gezelschap, muziek en (speciaal) bier. Hoog tijd voor een eigen magazine. Voor Hèt Caƒé maar vooral voor Wervershoof en omstreken. Een magazine uit de koker van Joost, bescheiden kastelein en man vol ideeën.

Een magazine dat zowel over het café als de directe omgeving verhaalt. In Wervershoof hebben we zoiets nog niet en ondanks alle inspanningen van gemeente Medemblik, blijft ons dorp toch wat in de luwte. Wervershoof verdient de spotlights, zo vindt Joost. En daarin staat hij niet alleen. Vele mensen en bedrijven in de omgeving omarmen zijn idee. Advertenties, teksten, foto’s; het leidde tot het 48 pagina tellende magazine ‘Het Café presenteert Wervershoof’. Vanaf deze week verkrijgbaar bij onder andere de Dekamarkt, de kapper, Rheino’s, De Dars én natuurlijk Hèt Café. Gratis.

Joost: ‘Het is een bewaarexemplaar en blijft zeker een jaar actueel. Wat er in staat? Kom snel eens langs om lekker te lezen. Meenemen naar huis mag ook.’

Eigen magazine voor Wervershoof door Hèt Café van Wervershoof

Talenten

Joost runt Hèt Café aan de Dorpsstraat samen met zijn vrouw Antoinet en haar zus Paulien. Ieder vanuit het eigen talent. Joost verzorgt de muzikale programmering en alle communicatie-uitingen. Het duurde even voordat Joost zijn talenten ontdekte.

‘Ik wist nooit wat ik wilde worden, maakte geen enkele school af. Ik wilde vooral plezier maken. Maar daar heb je geld voor nodig dus ging ik al jong aan het werk, als dakdekker bij Willem Aker. Vond ik wel leuk ja, ik werd er handig van. Later kwam ik bij de vrolijkste zeilmaker van Andijk terecht. Ook leuk. En toen kreeg ik een hernia…’

Grafisch lyceum

Zwaar lichamelijk werk was geen optie meer voor Joost. Via het UWV kon hij zich laten omscholen. ‘Ik was 29 en moest gaan bedenken wat ik eigenlijk wilde worden. Of wat ik altijd al was. Als kind vond ik de stencilmachines op school al bar interessant. Bij de jongerenvereniging was ik altijd bezig met het stencilwerk en het drukwerk. Van het een kwam het ander. Voor Dijkpop verzorgde ik al snel de vormgeving van posters en advertenties. Ik koos voor het Grafisch Lyceum in Amsterdam en studeerde cum laude af. Achteraf had ik ’t veel eerder moeten doen, maar het gaat zoals het gaat. Je kunt niet alles bedenken als je jong bent.’

Creatief brein

Joost werkt als vormgever bij reclamebureaus en drukkers en ontwikkelt zichzelf als evenementenorganisator en verkoper. Als hij eind december in Hèt Café stapt verliest hij het creatieve proces niet uit het oog. Hij maakt voor Hèt Café het logo, bedenkt de look & feel, bouwt en beheert de website, alle social media en natuurlijk de advertenties voor de Binding. Wat weinig mensen weten is dat hij via zijn tweede bedrijf ‘Joost in the house’ ook reclamemateriaal verzorgt voor derden. Zo maakte hij de website voor onder andere Rheino’s, kranten voor Groot & Nieuweboer Makelaardij en het 30 jaar Dijkpop boek dat bij menig regiogenoot in de kast prijkt.

Bescheiden kastelein

Joost is een man vol ideeën die elke dag wel op iets nieuws zit te broeden. Te bescheiden om dat zelf uit te dragen. Zo zit hij gewoonweg niet in elkaar. Het is Antoinet die opsomt wat Joost allemaal doet. De bescheiden kastelein is een creatieve duizendpoot. En dat mag gezegd worden. Zo leverde hij een belangrijke bijdrage aan de nieuwe kop en uitstraling van de Binding (per 10 april 2019) want ook in het bundelen van talenten is hij goed.

‘Je kunt van alles bedenken en organiseren, maar het dorp moet het dragen.’

Wij dragen graag mee!