Aandacht voor de klant en de medewerkers staat bij Adrie Klein Gunnewiek en Johan Schutte van Hoveniersbedrijf, Tuin- en Bloemencentrum Den Heuvel centraal. En dat dat z’n vruchten afwerpt, is wel duidelijk; de afgelopen 54 jaar is het bedrijf uitgegroeid tot een begrip in de omgeving. “We zijn trots op ons hechte team.”

Adrie is geboren in Brazilië. Als hij op 19 jarige leeftijd naar Nederland komt om een opleiding bloemsierkunst te volgen, komt hij terecht bij Tuincentrum Den Heuvel. En al snel is het hem duidelijk: hier ligt mijn toekomst. Adrie: “De toenmalige eigenaar bood mij destijds de kans om me in te kopen in het bedrijf. Samen met zijn 2 zonen heb ik het bedrijf toen voort gezet. Inmiddels zijn we jaren verder en heeft de volgende generatie uit de familie zich aangediend. Met Johan Schutte is sinds 3 jaar een frisse wind in het bedrijf gekomen. Hij zet nu het bedrijf samen met Adrie voort.”

Ruimte

Waar Johan Schutte verantwoordelijk is voor de hovenierstak, bestiert Adrie de winkel. Maar ook Adries vrouw Vivian werkt mee in het bedrijf en zorgt, naast de inkoop, social media en styling, voor een zekere ‘female touch’. Adrie: “Inmiddels hebben we 27 medewerkers in dienst waarvan de meesten al jaren bij ons werken. Ik durf wel te stellen dat de onderlinge sfeer heel goed is. Dat komt omdat we veel in gesprek zijn met elkaar en veel ruimte is voor de inbreng van ideeën en een eigen stijl. Als team zijn we goed op elkaar ingespeeld, vullen we elkaar mooi aan.”

Verse blik

De drie kinderen van Adrie en Vivian hebben geen groene vingers. Daarom wordt Johan nu al klaargestoomd om op termijn de zaak zelfstandig voort te zetten. “Vroeger was ik de jongste van de drie, nu zorgt Johan op zijn beurt voor die verse blik, óók als het gaat om de winkel. Hier denkt hij graag in mee.”   

Toekomst

“Als we kijken naar de toekomst, dan is ons doel om zo bloeiend te blijven als we nu zijn. We willen gestaag groeien en bovenal het persoonlijke, knusse karakter bewaren”, vertelt Vivian enthousiast. 

“De afgelopen jaren hebben we 

ons assortiment iets aangepast om onze doelgroep te verbreden”, vult Adrie aan. “Het belangrijk om t.a.t. alert te blijven op de behoefte van de klant. Dat scheelt zelfs per regio. Daarom hebben wij er bewust voor gekozen om ons aan te sluiten bij een inkooporganisatie die vrijheid biedt om geheel naar eigen inzicht ons assortiment te bepalen. Zo onderscheiden wij ons.”

Vorig artikelWerelds Proeven … het was werelds
Volgend artikelNieuws van de Wervershoofse Molen